Obehraný evegreen

20. 8. 2021

Obehraný evergreen

Pirátský evergreen stvoření společně hnutím Starostové a nezávislí (tzv. STAN)  o rušení lokálních tratí ve Středočeském kraji mi připadá jako hodně opotřebovaný starý kolovrátek. Chápu, že vůdčí osoby STAN nikdy žádnou železniční trať nepotřebovali a města kde náhodou starostovali je brala jako daný fakt, případně velkých železničních uzlů. Například Kolín z nich profitoval. Piráti rovněž žádnou železniční trať neprovozovali a nemají se kde učit. Historicky mi připadá, že vždycky piráti šetřili na nepodstatných výdajích a o to více podstat složitých mechanismů ve společnosti, například správa železniční dopravní cesty, provoz, díky EU nyní liberalizovaný až přes míru mnoho neříká. Kdysi se tradovalo, že vrchol anarchistů bylo zvládnutí tramvajové dopravy v době Občanské války v Barceloně. Nevím zdali vrcholem dovednosti Pirátů je zvládnutí dvou linek trolejbusové dopravy v Mariánských lázních. Jen snad tím není myšleno zvládnutí , byť v rámci širší pravicové koalice, řízení provozu MHD Dopravního podniku hlavního města Prahy. To je spíš velice varovný signál. Hnutí ANO se probudilo tak říkající den poté a ministr i pro dopravu pan Havlíček vyrazil na několik shnilých jízd ujistit, že se nic špatného dít nebude. Myslím si, že je to k čertu velice málo. I když rozumím, že místní regionální obslužnost mají pod palcem krajské správy a ta si v třinácti případech, mimo Hl. město Prahu, vedou hodně odlišně. I tento nesoulad  by ráda KSČM odstranila.  Tudy prostě cesta nevede. I proto osobně sám i KSČM je proti jakémukoliv omezování železniční dopravy, ale naopak pro její rozvoj, aby co nejlépe sloužila občanům.

 

Stanislav Grospič

místopředseda ÚV KSČM

kandidát do Poslanecké sněmovny